Mehanizam uzbunjivanja

Coface se zalaže za pravednost i integritet, štiteći one koji prijavljuju uočene prekršaje na radnom mestu.

Šta je mehanizam za uzbunjivanje?

Kao kompanija koja podleže zakonodavstvu zemlje u kojoj posluje, Compagnie Française d’Assurance pour le Commerce Extérieur (“Coface”) ima obavezu da svoje delatnosti obavlja uz poštovanje etičkih principa i u skladu sa važećim zakonima i propisima.

Postupak uzbunjivanja u kompaniji Coface definiše mehanizam uzbunjivanja kao prijavljivanje mogućih ili pretpostavljenih incidenata, od strane fizičkog lica, u dobroj veri1 i bez direktne novčane nadoknade, a u vezi sa kršenjem nekog zakona ili propisa, koje predstavlja pretnju ili nanosi štetu opštem interesu kompanije. Njime su takođe  obuhvaćeni i prekršaji Poslovnika kompanije Coface.

Postupak se može odnositi, ali nije ograničen, na prevaru, korupciju, pranje novca, finansiranje terorizma, kršenje međunarodnih sankcija, proneveru sredstava kompanije, sukob interesa, insajdersku trgovinu, kršenje zakona o zaštiti konkurencije i srečavanje monopola, zatim na kršenje zakona o zaštiti ličnih podataka, uznemiravanje ili diskriminaciju na radnom mestu kao i na postupke neetičkog poslovanja u vezi sa zakonskim obavezama koje kompanija Coface ima prema svojim klijentima.

Prijavljivanje mogućih ili pretpostavljenih incidenata

Uzbunjivačima su na raspolaganju nekoliko kanala za prijavljivanje mogućih ili pretpostavljenih incidenata opisanih u Postupku uzbunjivanja nadležnih kompaniji Coface. Jedan od eksternih kanala za uzbunjivanje za koji se uzbunjivači mogu odlučiti je adresa za slanje opšte elektronske pošte whistleblowing@coface.com ili pak sledeći Formular za prijavljivanje prekršaja.

1 Lica koja ovaj mehanizam koriste sa zlom namerom mogu zbog toga postati predmet sankcija ili krivičnog gonjenja, dok licima koja mehanizam koriste dobronamerno ne mogu biti izrečene nikakve kazne, čak i ako se naknadno ispostavi da priložene informacije nisu tačne ili pak da ne predstavljaju osnov za pokretanje nikakvih daljih postupaka.


Imajte u vidu da će kompanija Coface dobijene podatke koristiti isključivo u svrhu postupanja po prijavi. Više detalja o načinu koriščenja Vaših ličnih podataka, kao i načinu na koji možete ostvariti svoja prava, pronaći ćete  u Pravilniku kompanije Coface o obradi ličnih podataka.

Mehanizam uzbunjivanja

*obavezno polje

  • DA
  • NE

Kada zaposleni u kompanijji Coface ili treća lica podnose anonimne prijave ne ostavljajući pri tom informacije putem kojih se mogu kontaktirati, oni automatski gube sva prava nad informacijama koje prilažu: ne mogu dobiti nikakvu potvrdu o prijemu informacija, nikakve povratne informacije o merama preduzetim po pitanju prijave niti obaveštenje o završetku postupka, u skladu sa članom 7-1-3° francuskog zakona n° 2022-401 donetog 21. marta 2022. godine.

  • radnik
  • bivši radnik
  • kandidat
  • klijent
  • dobavljač
  • preprodavac
  • partner, posrednik
  • drugo ili ništa od ponuđenog3

U tom slučaju, imajte na umu da morate biti lično upoznati sa mogućim ili pretpostavljenim prekršajem koji prijavljujete.

  • Prekršaji povezani sa zaposlenima u kompaniji (telesna povreda, uznemiravanje, diskriminacija, ugrožavanje bezbednosti drugih lica)
  • Prekršaji povezani sa kršenjem zakona i propisa (pranje novca, finansiranje terorizma, krađa, prevara, korupcija, zakon o zaštiti konkurencije, pravila poslovanja na tržištu, zaštita ličnih podataka, itd.)
  • Druge vrste prekršaja

Molimo Vas da što preciznije i sa što više činjenica opišete okolnosti pod kojima ste otkrili mogući ili pretpostavljeni prekršaj kao i sam prekršaj